کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

داشتن ایده پولساز کسب و کار اینترنتی علی الخصوص اگر بکر باشند می‌تواند نقطه شروع خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق باشد.
دانلود پکیج های سرمایه گذاری ، آموزشی و افزایش درآمد و کسب ثروت و
کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی در ایران,کسب و کار اینترنتی چیست,کسب و کار اینترنتی در منزل,کسب و کار اینترنتی برای نوجوانان,کسب و کار اینترنتی مهندس طلوعی,کسب و کار اینترنتی در خانه,کسب و کار اینترنتی رایگان,کسب و کار اینترنتی کلیکی,کسب و کار اینترنتی طلوعی,وضعیت کسب و کار اینترنتی در ایران,کسب و کارهای اینترنتی در ایران,کسب و کار اینترنتی موفق در ایران,موانع کسب و کار اینترنتی در ایران,کسب و کار اینترنتی ایرانی,کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران,کسب و کارهای اینترنتی ایرانی,مشکلات و موانع کسب و کار اینترنتی در ایران,کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی ایران,کسب کار اینترنتی چیست,مزایای کسب و کار اینترنتی چیست,کسب و کار اینترنتی در منزل بدون سرمایه
کسب درآمد از اینترنت ماهانه 6 میلیون تومان
کسب کار اینترنتی در خانه,آموزش کسب و کار اینترنتی در منزل,کسب کار اینترنتی مهندس طلوعی,کسب و کار در خانه با اینترنت,آموزش کسب و کار اینترنتی رایگان,دانلود رایگان آموزش کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی دانلود رایگان,کسب کار اینترنتی رایگان,مشاوره رایگان کسب و کار اینترنتی,دانلود رایگان کتاب آموزش کسب و کار اینترنتی,دانلود رایگان پاور پوینت کسب و کار اینترنتی,آموزش کسب و کار اینترنتی محمد هادی طلوعی
۳۴ ایده پولساز کسب و کار اینترنتی - مجله کسب و کار بازده

کسب و کار اینترنتی را چگونه آغاز کنیم؟ - مدیر وب

کسب و کار اینترنتی

| جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸ ق.ظ

راهنمای نوشتن یک طرح کسب و کار - (1) خلاصه اجرایی

اگرچه امروز در مباحث مربوط به کسب و کارهای نوپا، تاکید بیشتری بر تهیه‌ی "مدل کسب و کار" (Business Model) می‌شود، اما هم‌چنان تهیه یک "طرح کسب و کار" (Business Plan) هم از لحاظ حفظ یکپارچگی و نظم در اجرا و هم برای ارائه به بانک‌ها و سرمایه‌گذاران، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

از امروز و در چند مطلب پیوسته و کوتاه، بخش‌های مختلف یک طرح کسب و کار برای شما مخاطبان عزیز روزآفرین ارائه می‌گردد.

خلاصه اجرایی

خلاصه‌ی اجرایی معمولاً مهم‌ترین بخش یک طرح جامع کسب و کار تلقی می‌شود. این فسمت به‌طور خلاصه به خواننده‌ی طرح شما می‌گوید که شرکت شما در حال حاضر در کجا و چه شرایطی قرار دارد، می‌خواهید آن‌را به کجا برسانید، و چرا به عقیده‌ی شما ایده‌ی کسب و کارتان در آینده موفق خواهد بود. اگر به دنبال جذب سرمایه‌ هستید، خلاصه‌ی اجرایی اولین فرصت شما برای ربودن توجه سرمایه‌گذار احتمالی است.

خلاصه‌ی اجرایی باید نقاط قوت کلیات برنامه‌ی شما را پررنگ کند. در نتیجه باید آخرین بخشی باشد که آن‌را می‌نویسید. با این وجود معمولاً در ابتدای طرح جامع کسب و کار شما قرار می‌گیرد.

چه چیزهایی در خلاصه اجرایی بگنجانیم

در ادامه به چند نکتۀ کلیدی که باید در خلاصه اجرایی گنجانده شوند بر اساس مقطع کسب و کار اشاره می‌کنیم:

- اگر کسب و کاری تثبیت شده دارید؛

اگر کسب و کار شما به ثبات رسیده‌است، مطمئن شوید که اطلاعات زیر حتماً در طرح کسب و کار شما ذکر شوند:

۱. بیانیه ماموریت (Mission Statement): این بخش توضیح می‌دهد که کسب و کار شما درباره‌ی چیست. طول این قسمت بین چند جمله تا یک پاراگراف خواهد بود.

۲. اطلاعات شرکت: شامل بیانیه‌ی کوتاهی است که زمان شروع کسب و کار، نام مؤسسین و نقش‌هایشان، تعداد کارمندان و محل کسب و کار شما را پوشش می‌دهد.

۳. نکات برجسته‌ی توسعه: شامل نمونه‌هایی از رشد شرکت از قبیل نکات جالب مالی یا مربوط به بازار است (برای مثال شرکت الف حاشیه سود و سهم بازارش را از زمان تأسیس هر سال به طور مستمر افزایش داده‌است). گراف‌ها و جدول‌ها می‌توانند در این بخش مفید باشند.

دانلود برنامه های افزایش فروش و کسب درآمد فوری و ثابت از اینترنت

روش های راه اندازی کسب و کار مجازی و اشتغال ثابت با درآمد بالا

چگونگی راه اندازی کسب و کار مجازی و فروشگاه های اینترنتی با درآمد بالا

 

۴. محصول/خدمات شما: بطور مختصر محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید را وصف کنید.

۵. اطلاعات مالی: اگر به دنبال جذب سرمایه هستید این قسمت باید شامل هر نوع اطلاعات درباره‌ی بانک و سرمایه‌گذاران فعلی شما باشد.

۶. برنامه‌های آینده را خلاصه کنید: توضیح دهید که می‌خواهید کسب و کار خود را در آینده به چه سمت و سویی ببرید.

به استثنای بیانیه‌ی ماموریت، همه‌ی اطلاعات موجود در خلاصه‌ی اجرایی باید به شکلی مختصر و مفید و در یک صفحه پوشش داده‌شوند. خلاصه‌ی اجرایی اولین قسمت طرح کسب و کار شماست که افراد زیادی آن‌ را خواهند ‌دید، پس هر قسمت باید لحاظ شود.

- اگر استارتاپ یا کسب و کاری نوپا هستید

اگر به تازگی در حال راه‌انداختن کسب و کاری جدید هستید، اطلاعات کسب و کار شما به اندازه‎ی یک شرکت جاافتاده نخواهد بود. به جای آن، بر روی تجربه و پیشینه‌ی خود به‌علاوه‌ی تصمیماتی که شما را به سمت شروع این شرکت به‌خصوص سوق داده است تمرکز کنید.

نشان دهید که تحلیل بازار را انجام داده‌اید. اطلاعاتی درباره‌ی نیاز یا شکافی در بازار مخاطب خود و اینکه چطور راه‌حل‌های خاص شما می‌توانند آن شکاف را پر کنند بگنجانید. خواننده را قانع کنید که می‌توانید در بازار مخاطب خود موفق شوید، و سپس به برنامه‌های آینده بپردازید.

به یاد داشته باشید که خلاصه اجرایی آخرین چیزی است که خواهید نوشت ولی محل قرار دادن آن در ابتدای طرح کسب و کارتان است.

اولین قسمت یک طرح کسب و کار که باید به آن بپردازید، قسمت توصیف شرکت است که در مطلب آتی به آن پرداخته می‌شود.

منبع  |  ترجمه: روزآفرین

ترجمه و تلخیص: روزآفرین (در صورت نیاز میتوانید برای مطالب بیشتر به سایت روزآفرین http://roozafarin.com مراجعه کنید.)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">