کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

داشتن ایده پولساز کسب و کار اینترنتی علی الخصوص اگر بکر باشند می‌تواند نقطه شروع خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق باشد.
دانلود پکیج های سرمایه گذاری ، آموزشی و افزایش درآمد و کسب ثروت و
کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی در ایران,کسب و کار اینترنتی چیست,کسب و کار اینترنتی در منزل,کسب و کار اینترنتی برای نوجوانان,کسب و کار اینترنتی مهندس طلوعی,کسب و کار اینترنتی در خانه,کسب و کار اینترنتی رایگان,کسب و کار اینترنتی کلیکی,کسب و کار اینترنتی طلوعی,وضعیت کسب و کار اینترنتی در ایران,کسب و کارهای اینترنتی در ایران,کسب و کار اینترنتی موفق در ایران,موانع کسب و کار اینترنتی در ایران,کسب و کار اینترنتی ایرانی,کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران,کسب و کارهای اینترنتی ایرانی,مشکلات و موانع کسب و کار اینترنتی در ایران,کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی ایران,کسب کار اینترنتی چیست,مزایای کسب و کار اینترنتی چیست,کسب و کار اینترنتی در منزل بدون سرمایه
کسب درآمد از اینترنت ماهانه 6 میلیون تومان
کسب کار اینترنتی در خانه,آموزش کسب و کار اینترنتی در منزل,کسب کار اینترنتی مهندس طلوعی,کسب و کار در خانه با اینترنت,آموزش کسب و کار اینترنتی رایگان,دانلود رایگان آموزش کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی دانلود رایگان,کسب کار اینترنتی رایگان,مشاوره رایگان کسب و کار اینترنتی,دانلود رایگان کتاب آموزش کسب و کار اینترنتی,دانلود رایگان پاور پوینت کسب و کار اینترنتی,آموزش کسب و کار اینترنتی محمد هادی طلوعی
۳۴ ایده پولساز کسب و کار اینترنتی - مجله کسب و کار بازده

کسب و کار اینترنتی را چگونه آغاز کنیم؟ - مدیر وب

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

کسب و کار اینترنتی

| جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰ ق.ظ

چگونه در تله گسترش و توسعه کسب و کار گرفتار نشوید؟

هر کسب و کاری که یک مشتری اولیه اش را تبدیل به دو و بیشتر کرد، به این فکر می افتد که آن بیشتر را چندبرابر کند و بتواند نسبت رشد هزینه ها به درآمدش را کاهش دهد و زمانی دور یا میان مدت، درآمد، هزینه را پوشش دهد و به سوددهی برسد و به این ترتیب کاراتر و بهره وری اش برود بالا. این در واقع امید و آرزوی به حق اکثر کسب و کارهاست. اما متاسفانه به این سادگی که بیان شد نیست و فراز و نشیب های زیادی بر سر راه توسعه و رشد یک کسب و کار یا به قول خارجی ها  Scale کردن آن وجود دارد.

چه یک کسب و کار نواورانه و فناوری محور باشد و چه یک کسب و کار سنتی و غیرتکنولوژیک بارها دیده ایم که با بالا رفتن تعداد مشتریان اگرچه فروش بیشتر به دست آمده است اما، چیزهای دیگری از دست رفته است. یکی از این چیزهای با ارزش، کیفیت است. به یاد بیاورید رستوران یا کافه ای که جدیدا باز شده است و در ابتدا به مشتریانش توجه می کند و کیفیت غذایش خوب است و شما هم راضی بوده اید و کلی برایش تبلیغ کرده اید و از کیفیت غذا و احترام کارکنان و بهداشت محیطش تعریف کرده اید اما پس از اینکه به مرور مشتری ها افزایش یافتند و در نوبت به صف شدند، دیدید که کیفیت غذاها کم و کمتر شده است و کارکنانش بی توجه شده اند و نظافت هم چندان رعایت نمی شود. یا وقتی یک تاکسی یاب اینترنتی از ابتدای کارش با پیام و تخفیف و تقدیر و تشکر رانندگانش مشتریان را به خود جلب می کند اما در ولعش برای جذب کاربر و راننده ی بیشتر و بیشتر، اتفاقاتی می افتد که بسیاری را از بکار بردن آن سرخورده می کند؟ یا فروشگاه اینترنتی که کلی هزینه تبلیغات می کند و هزاران سفارش دریافت می کند اما در تحویل به موقع آن ها به چالش بزرگی می خورد؟

مشکل کجاست؟

همانطور که گفته شد هدف هر کسب و کاری خلق ارزش است البته ارزش معانی گوناگونی به نسبت هر کسب و کار دارد. در یکی درآمد روزانه مهم است در دیگری تعداد کاربران فعال و در دیگری تعداد لایک و عضو. در هر صورت هدف مدیران یک کسب و کار – حداقل روی کاغذ – چیزی جز افزایش خلق ارزش و کاهش هزینه های لازم آن نیست. در این صورت، آن رستوران تعداد صندلی ها و میزهایش را بیشتر می کند تبلیغاتش را وسیع می کند و مواد اولیه ارزان تری می خرد اما تلاش می کند بلکه با همان تعداد آشپز قبلی یا یکی دو نفر بیشتر و همان تعداد گارسن یا کمی بیشتر کارها را پیش ببرد و به مشتریان خدمات بدهد تا هزینه هایش به نسبت درآمد رشد زیادی نداشته باشد و اگر این کار را برای مدت زمان مناسبی انجام دهد سرعت افزایش درآمد از هزینه ها جلو بزند.

یا آن تاکسی اینترنتی، هدفش می شود گرفتن بازار برای جلب رضایت سرمایه گذارانش آن به هر قیمتی. در نتیجه تعداد رانندگان را به هر ترتیبی شده افزایش می دهد و بر روی اشتباهات و خطاهایی که در ثبت نام رانندگان بر اساس فرآیندهایی که خودش از پیش تعیین کرده رخ می دهد، چشم می پوشاند. البته تعداد کارکنان و ناظران آن رشد چندانی نمی کند و امیدوار است که به کمک سیستم های اتوماسیون نرم افزاری و با تکیه به جامعه کاربرانش مشکلات را حل کند که آن هم در مرحله بعد به این دلیل که انسان ها استاد دور زدن یا تخطی از سیستم ها هستند بی اثر می ماند و نیروی کافی برای پاسخ گویی و رسیدگی به انبوه گزارشات جامعه کاربران وجود ندارد.

در یک استارتاپ این اتفاقات زمانی روی می دهد که آن استارتا آپ به قول معروف از آب و گل درآمده است و مدل کسب و کارش که قابل تکرار و توسعه است در بازار واقعی جواب می دهد و حالا به از Startup تبدیل می شود به یک ScaleUp.

در این زمان به تدریج توجه و تمرکز آن از نوآوری (Innovation) به سمت اجرا (Execution) حرکت می کند، که یکی از گرفتاری های بزرگ هر استارتاپ در حال تبدیل شدن به اسکیل آپ، کارهای عملیاتی (Operation) است که پرهزینه و پر دردسر است.

تبلیغات توسط خوشفکری

چگونه محصولات و خدمات کاربردی طراحی کنید، و بر اساس آن ها برندهای با ارزش و غیرقابل رقابت بسازید؟

در این دوره آموزشی شرکت کنید و از رقبایتان جلو بزنید

در این زمان، چند خطای محاسباتی واضح اما در ابتدا کم اهمیت ممکن است روی دهد که اگر به موقع به آن توجه نشود آینده کسب و کار را با خطر مواجه خواهد کرد:

تمرکز بیش از حد بر روی توسعه بجای جفظ یک رابطه بلند مدت با مشتریان

مشتریانی که یک بار به شما اعتماد کرده اند در دفعات بعدی راحت تر از شما خرید می کنند. ار طرف دیگر هزینه جذب مشتری جدید نسبت به حفظ مشتریان فعلی بیشتر است. اگر بیش از اندازه به جذب مشتریان جدید توجه شود در حدی که مشتریان فعلی به فراموشی سپرده شوند، آن ها این را حس خواهند کرد و این احساس به آن ها دست می دهد که دیگر چندان برای شما مهم نیستند و این احساسات منفی آنان را کم کم به سمت رفبا هدایت خواهد کرد

رقابت بر روی قیمت

یکی از پرهزینه ترین اشتباهات یک استارتاپ می تواند این باشد. جایی می رسد که رقبایی که بر سر قیمت بر سر و کله هم زده اند خسته و کوفته دست از دعوا می کشند و آن کسی که پول بیشتر داشته است تا از جیب ضرر بدهد آن کسی خواهد بود که نیمه جانی در تن برایش بافی مانده است. خیلی وقت ها کار درست این است که بر روی کیفیت رقابت کنید. قیمت کم معنایی جز کیفیت پایین ندارد بنابراین بهتر است بجای اینکه خودتان را تبدیل کنید به آن رفیبی که کمترین قیمت را با کمترین کیفیت ارائه می کند، بشوید آن کسی که بهترین کیفیت را در قیمت مناسبی ارائه می کند. مردم، تفاوت بین قیمت کم و قیمت مناسب را حس می کنند.

چشم پوشی از نارضایتی مشتریان

کسی چندان به اتفاقاتی که برای مشتریان یک کسب و کار کوچک می افتد اهمیت نمی دهد اما زمانی که دارید بزرگ می شوید در رادار رسانه ها قرار می گیرید و کوچکترین اتفاقی چندین برابر معمول صدا می کند. دعوا سر کرایه تاکسی و چیزهای دیگر در موارد متعددی روزانه اتفاق می افتد و کسی توجهی ندارد اما وقتی چنین اتفاقاتی در سرویس اینترنتی تاکسی با رشد بسیار رخ بدهد، همه خبردار می شوند. اینجا، فرار کردن از زیر بار مسئولیت مشکلات و اتفاقاتی که پیش آمده است کمکی نمی کند و صرفا افکار عمومی را خشمگین می کند. داشتن شهامت پذیرش اشتباهاتی که رخ داده است و عزم جدی برای جبران و جلوگیری از تکرار آن، اگر فراتر از شعار و صدور اطلاعیه باشد ممکن است اعتماد مشتریان را بازگرداند و آن هایی که در شک به سر می برند را به سمت کسب و کار برگرداند.

اشتباه گرفتن توسعه یا چاق شدن

تصویری که اعلب از یک شرکت بزرگ در ذهن داریم تعداد زیاد کارکنان یا اتاق های متعدد، لایه های مدیریتی مختلف، و بریز و بپاش هزینه هاست و به خودمان می گوییم این طبیعی است و لازمه گسترش کار است. اما لزوما هر بزرگ شدنی به توسعه کمک نمی کند. برای مثال یک فروشگاه اینترنتی برای اینکه نشان دهد خیلی بزرگ شده است صدها موتورسوار و راننده استخدام کرد و صدها موتور و وانت خرید تا یک ناوگان توزیع و پخش سفارشات بزرگ بسازد اما مدیریت همین ناوگان بزرگ یکی از چالش های آن شد تا آنجا که پس از مدتی به این نتیجه رسید که توزیع و پخش سفارشاتش را برونسپاری کند. یا یک پیک موتوری اینترنتی، یک استودیوی ضبظ صدای نسبتا حرفه ای درست کرده است تا پادکست رادیویی ضبط کند و موتور سوارانش هم در اوقات فراعت بیایند آنچا آواز بخوانند و آهنگ ضبط کنند.

روش های راه اندازی کسب و کاری در فضای مجازی با درآمد بالا

روش صحیح و اصولی راه اندازی کسب و کار مجازی با درآمد بالا و ثابت

چگونگی راه اندازی کسب و کار مجازی و فروشگاه های اینترنتی با درآمد بالا

اگر رشد و مقیاس کردن همراه با چاق شدن باشد، حرکت را دشوار خواهد کرد. بنیانگذاران کسب و کارها نباید از کاهش وزن و لیپوساکشن در کسب و کار خود بترسند چرا که از بین بردن چربی های اضافه چالاکی را تا حدودی به کسب و کار باز خواهد گرداند.

غفلت از ویژگی های فرهنگی جامعه

در جامعه ای که سرعت حرکت و تغییرات بالا نیست، همواره در برابر تغییرات شدید مقاومت های مختلفی ایجاد خواهد شد که لزوما همه آن ها بد نیستند و به ریشه های فرهنگی و تجریه ی زیسته ی فردی و جمعی جامعه باز می گردد. باید بپذیریم که ایران، آمریکا نیست و سیلیکون ولی در هیچ جای دنیا تکرار نشده است بنابراین رفتار ها و تاکتیک های تبلیغاتی و بازاریابی (عبارت باکلاس تر آن: هک رشد) که در کشور ها و فرهنگ های غربی بکار می رود در فرهنگ ما جواب نمی دهد و چه بسا مشکل ایجاد شده است. حتی امروزه شرکت های بزرگ بین المللی در تبلیغات خود در ایران دچار این اشتباهات می شود. آن ها اغلب بجای اینکه تبلیغی منطبق با فرهنگ ما بسازند یک آگهی تبلیعاتی بین المللی شان را ایرانیزه می کنند: آن ها جملات را به فارسی ترجمه می کنند (که اغلب جانمایه آن پیام تبلیغاتی را نمی رساند) و خانم های بی حجاب را با حجاب می کنند و کاراکترهای سفید پوست و چشم آبی را با کاراکترهای سبزه و چشم قهوه ای و مشکی جایگزین می کنند. شبیه این اشتباه تکراری را کسب و کارهای داخلی هم انجام می دهند چرا که اغلب نگاهشان به تاکتیک های تبلیغاتی خارجی است. اخیرا مواردی را دیدیم که تبلیغات برخی از استارتاپ های داخلی از سوی مخاطبان به توهین و بی احترامی برداشت شد و به ضدتبلبغ تبدیل شد. این نوع تبلیغ اگر در فرهنگ دیگری ساخته می شد چنین عکس العمل منفی ای در پی نمی داشت و ممکن بود بسیار مورد توجه قرار گیرد.

تعداد بالای مشتریان خوب است اما وقتی بخواهیم یک کسب و کار را توسعه بدهیم باید همواره در این فکر باشیم که چه کار کنیم که با صرف هزینه کمتر، چابک، و از همه مهمتر کارمان برای مردم معنی داشته باشد. توسعه دادن یک کسب و کار بخش مهمی از مسیر رشد آن است و اگر درست انجام شود می تواند آن کسب و کار را به موفقیت برساند البته کار آسانی نیست و همیشه همان بنیانگذاران اصلی یا مدیران اولیه آن کسب و کار توان انجام این کار را ندارند.

در پایان، به قول ست گادین: «چی می شد اگه هدف، گسترش و مقیاس پذیری نبود؟! چی میشد اگه اول یه چیز با ارزش درست می کردیم و فقط بعد از اینکه تونستیم با اون تغییری ایجاد کنیم، نگران گسترشش می شدیم؟»

منبع : خوشفکری (در صورت نیاز میتوانید برای مطالب بیشتر به سایت خوشفکری http://www.khoshfekri.com مراجعه کنید.)

 

کسب و کار اینترنتی

| جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹ ق.ظ

معرفی حوزه‌های کسب و کار در حال رشد به علاقمندان کارآفرینی - ۱

معرفی حوزه‌های کسب و کار در حال رشد به علاقمندان کارآفرینی - غذای سالم

پیشرفت‌های دنیای فناوری سرعت تغییرات دنیا را به بالاترین حد خود رسانده‌است. در نتیجه این تغییرات، نیازها و گرایش‌های مصرف‌کنندگان هم مدام در حال تغییر است. این تغییرات بازی را برای کسب و کارهایی که در بازارهای رقابتی فعالیت می‌کنند دشوارتر از قبل کرده‌است. از دیگر نتایج این تغییرات، به‌وجود آمدن گرایش‌های جدید در بین مشتریان و مصرف‌کنندگان و به تبع آن شکل‌گیری کسب و کارهای جدید است. علاقمندان به کارآفرینی با دقت در این تغییرات، می‌توانند بازارهای جدید و بکر را شناسایی و بااستفاده از مزیت کمبود رقبا در این بازارها به موفقیت‌ برسند. در مطلب حاضر یکی از این حوزه‌ها معرفی شده‌است. معرفی حوزه‌های دیگر در مطالب بعدی روزآفرین ادامه خواهدیافت.

۱. غذای سالم

اگرچه تغذیه سالم و بهداشتی موضوع جدیدی نیست و برای سالیان دراز مورد توجه بسیاری از مردم بوده‌است، اما در سال‌های اخیر به‌دلیل تمرکز بیشتر دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی (از جمله WHO)، رسانه‌ها و مراکز تحقیقاتی در اعلام مضرات تغذیه ناسالم و خطر بیماری‌هایی که بر اثر مصرف بی‌رویه مواد غذایی غیربهداشتی و ناسالم به‌وجود می‌آید، غذای سالم به یکی از نگرانی‌های عمده مصرف‌کنندگان تبدیل‌ شده‌است. در کنار این موضوع، درآمد بالای کسب و کارهایی که به ارائه غذاهای آماده و سریع، و عمدتاً ناسالم، می‌پردازند بسیاری از علاقمندان ورود به بازار غذا را خودآگاه یا ناخودآگاه از ورود به حوزه غذاهای سالم دور می‌کند.

خبر خوب این‌ است که تعداد استارتاپ‌ها و کسب و کارهای حوزه غذای سالم در سرتاسر دنیا در حال افزایش است! اگرچه هنوز این بازار زمان زیادی تا اشباع شدن دارد، و اگرچه هنوز تعداد مشتریان آن از حوزه دیگر کمتر است، اما این بخش از بازار غذا آینده خوبی خواهدداشت؛ چرا که دولت‌ها و رسانه‌ها با تاکید بر غیرسالم بودن بسیاری از رژیم‌های غذایی و برخی از بخش‌های زیرمجموعه صنایع غذایی به‌طور غیرمستقیم به این بازار کمک می‌کنند. یکی از آخرین نمونه‌های این داستان، انتشار گزارش سرطان‌زا بودن گوشت‌های فرآوری شده توسط سازمان بهداشت جهانی بود.

اما در این حوزه از کسب و کار چه می‌توان کرد؟ به‌طور کلی علاقمندان به کارآفرینی در صنایع غذایی می‌توانند صنعت غذای سالم را از دو منظر مورد توجه قرار دهند:

یک. تولیدکننده محصولات نهایی (چه رستوران‌های غذاهای سالم، چه مواد خوراکی که از لحاظ بهداشتی نه تنها مضر نبوده که در طبقه محصولات سالم و مفید قرار می‌گیرد؛ از این جمله و با توجه به بازار ایرانی می‌توان به محصولاتی شبیه لواشک، اسنک‌های سبزیجات، آب‌ میوه‌ها و گیاهان طبیعی و ... اشاره کرد.)

روش صحیح و اصولی راه اندازی کسب و کار مجازی با درآمد بالا و ثابت

روش های راه اندازی کسب و کار مجازی و اشتغال ثابت با درآمد بالا

چگونگی راه اندازی کسب و کار مجازی و فروشگاه های اینترنتی با درآمد بالا

 

دو. زنجیره تامین (از تامین‌کنندگان مواد اولیه گرفته تا عرضه‌کنندگان محصولات نهایی)

هم‌اکنون در کشورهای توسعه‌یافته، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک متعددی در این بخش‌ها مشغول به فعالیت هستند که برخی از آن‌ها در سالیان اخیر به موفقیت‌های بزرگی هم دست‌یافته‌اند.

علاقمندان به کارآفرینی می‌توانند با بررسی دقیق‌تر این حوزه‌ها و با استفاده از عنصر خلاقیت و با کمک‌گرفتن از قدرت فناوری اطلاعات، به‌خصوص برنامه‌های کاربردی گوشی‌های همراه، آینده را برای خود رقم بزنند. مثل تمام ایده‌های کارآفرینانه، همه چیز با پیداکردن یک نیاز و یک راه‌حل خلاقانه و اقتصادی برای برطرف کردن آن نیاز آغاز خواهدشد.

در ایران هم مثل بسیاری از کشورها نگاه کارآفرینانه بعضی از علاقمندان این حوزه متوجه این بازار شده‌است. به‌عنوان مثال استارتاپ مامان‌پز با ایجاد یک بستر اینترنتی پلی بین بانوان خانه‌دار و علاقمند به آشپزی و مشتریان شده‌است. استارتاپی موفق که می‌تواند الگویی خوب برای کسب و کارهای دیگر باشد.

منبع عکس: culinarynutrition.com

ترجمه و تلخیص: روزآفرین (در صورت نیاز میتوانید برای مطالب بیشتر به سایت روزآفرین http://roozafarin.com مراجعه کنید.)

 

کسب و کار اینترنتی

| جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸ ق.ظ

7 ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم مناسب برای بازار ایران

در اوضاع کنونی اقتصادی کشور که حجم بالایی از نقدینگی در دست مردم است و التهاب بازار سکه و ارز خوابیده، و نرخ بیکاری بسیار بالاست، بسیاری از مردم به ویژه جوانان جویای کار که سرمایه های کمی دارند به دنبال راه اندازی کسب و کارهای مناسبی هستند.

راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم ویژگی ها و مزایای زیادی دارد. تعدادی از مشاغل و کسب و کارها هستند که به سرمایه آنچنانی نیاز ندارند و اگر به درستی مدیریت شوند، می توانند درآمدهای بالا و سودهای خوبی را عاید شما کند. البته هیچ کدام از این موارد که در ادامه گفته می شود، شما را یک شبه میلیونر نخواهد کرد اما به شما درآمد و سود مناسب را با کمترین سرمایه گذاری خواهد داد.

در ادامه تعدادی ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، بر اساس بازار کنونی ایران، آمده است.

1. طلا و جواهر سازی:

این کسب و کار که یک صنعت توام با هنر است، هیچگاه از رونق نمی افتد و همواره در ایران درآمد خوبی را عاید صاحبانش کرده است. شما اگر به این کار علاقه دارید و آموزش دیده اید (یا اگر هم آموزش ندیده اید، دوره ها و آموزشگاه های آن وجود دارند) می توانید به تنهایی یا با همکاری طلاسازان دیگر یک کارگاه کوچک طلا و جواهر سازی حتی در زیر زمین خانه تان هم راه اندازی کنید. محصولات و تولیدات جدید را به طلا فروشی ها بفروشید، از آن ها سفارشات جدید بگیرید (آن ها مواد لازمه کار شما را به شما خواهند داد) یا طلا و جواهر دست دوم را تعمیر و بازسازی نمایید. همچنین می توانید وارد بازار جواهرات و زیورآلات بدلی (بدلیجات) شوید، و اگر در کارهایتان خلاقیت و پشتکار داشته باشید می توانید به یک طراح حرفه ایی در این زمینه تبدیل شوید.

2. برنامه ریزی عروسی‌ها و جشن‌ها:

هر چه زمان بیشتر می گذرد برگزاری مراسم عروسی پر هزینه تر و پر دردسرتر می شود. بنابراین بسیاری از زوج های در شرف ازدواج هستند که حاضرند کسی یا شرکتی را استخدام کنند تا برنامه ریزی و مدیریت برگزاری این مراسم را به عهده بگیرد و آن ها را از یک عالمه فشار و استرس نجات دهد. مراسم عروسی در ایران بسیار جدی گرفته می شود و عروس و داماد می خواهند این روز را به یکی از به یاد ماندنی ترین و خاص ترین روزهای زندگی شان تبدیل کنند.

ایده جدیدی در سر دارید اما نمی دانید باید از کجا شروع کنید؟

بیش از 120 دقیقه مطلب ویدیویی و شنیداری شامل 4 بخش و 10 درس مهم و حیاتی برای موفقیت شما

اگر شما فرد خوش سلیقه ایی هستید، و می تواند چندین کار را با هم مدیریت کنید، این کار برای شما مناسب خواهد بود. شما باید شبکه ایی از همکاران برای خود تشکیل بدهید. مانند عکاس، فیلمبردار، گل فروشی، سفره آرایی، رستوران، تالارها و

کافیست یک دفتر کوچک اجاره کنید که مشتریان بتوانند به شما مراجعه کنند. البته بدون دفتر هم می توانید از به کمک یک وب سایت به صورت مجازی کار کنید. این کار تجهیزات زیادی نمی خواهد. اگر بتوانید توانایی خود را در برگزاری یک یا دو مراسم کوچک یا بزرگ به اثبات برسانید به زودی مشتریان زیادی به سمت شما خواهند آمد.

 3. رستوران‌ها:

معمولا در راه اندازی یک رستوران، تفکر غالب این است که به یک فضای بزرگ، با تزئینات و مبلمان عالی، و کلی سرمایه نیاز است. اما، در واقع بسیاری از رستوران های بزرگ امروز، کار خود را از یک فضای کوچک شروع کرده اند. مثلا، شهرام فخار بنیانگذار رستوران های زنجیره ایی پدر خوب، کارش را از ساندویچ فروشی آغاز کرده است.

اگر چه انواع و اقسام رستوران های کوچک و بزرگ در جای جای شهر وجود دارند اما اگر خوراکی را که می فروشید، بتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند و آب دهانشان را به راه بیاندازد، بهداشت را رعایت کنید، و فضایی آرام حتی اگر هم کوچک باشد، مهیا کنید، قطعا کلی مشتری خواهید داشت. برای اینکار باید حواستان به دخل و خرج، امور مالی، موجودی  های یخچال و انبارتان، باشد. خلاقیت به خرج بدهید و خودتان را منحصر به فرد کنید. ایجاد مزیت رقابتی، رمز موفقیت شما در این کار است.

 4. مدیریت و برگزاری رویدادها:

این یک واقعیت است که کشور ما یک کشور همایش زده است. هر روز، در هر زمینه ایی که فکرش را بکنید، تعدادی آدم دور هم جمع می شوند و پول هایی که معمولا مال خودشان نیست را خرج کنفرانس ها و سمینارهای مختلف می کنند. آنان به افراد یا شرکت هایی نیاز دارند تا تدارکات و هماهنگی های لازم برای برگزاری چنین رویدادهایی را به عهده بگیرد.

انواع این رویدادها مانند رویدادهای سازمانی، کنفرانس ها، همایش ها، مراسم اعطای جوایز، تودیع و معارفه، تقدیر از بازنشستگان، و … هستند که شما برای هماهنگی و مدیریت آن ها، به مقداری سرمایه نیاز دارید اما درآمدی آن بسیار بیشتر از خرج های شما خواهد بود. در این مورد هم مانند مورد « برنامه ریزی عروسی ها و جشن ها» باید بتوانید روابط همکاری با کسب وکارهای مکمل کسب و کارتان برقرارکنید.

5. لوازم التحریر:

در دو زمان از سال، نان صاحبان این کسب و کار توی روغن است. پیش از بازگشایی مدارس و پیش از سال نو. البته درآمد خوب لوازم التحریری ها و فروشندگان و تامین کنندگان اقلام اداری، در طول سال هم بالا می ماند. ادارات و سازمان های دولتی، شرکت های بزرگ و کوچک و دانشجویان و دانش آموزان، مشتریان اصلی شما هستند که کشور ما تا دلتان بخواهد از این نوع مشتریان دارد. برای راه اندازی این کار، باید جواز کسب بگیرید و مغازه ایی هر چند هم کوچک در اختیار داشته باشید. اگر می توانید از مشتریان گذری صرف نظر کنید و روابط خوبی با مشتریان عمده برقرار کنید، نیازی به مغازه نخواهد بود و می توانید اجناستان را در جایی مناسب انبار کنید و به درخواست آنان، توزیع نمایید. قدرت بالا در فروش و پرزنت محصولات به مشتریان، در موفقیت شما بسیار موثر خواهد بود.

6. نگه داری از کودکان:

با توجه به اینکه اغلب هم پدران و هم مادران هر دو شاغل هستند، امروزه تعداد مهد کودک ها به نسبت در حال افزایش هستند. اما با این حال بسیاری از پدرومادرها هستند که برای اینکه فرزند دلبندشان در محیطی مناسب، سالم و شاد، اجتماعی و خلاق رشد کند، مدام به دنبال یک جای جدید، با ویژگی های بهتر می گردد. اگر عاشقِ بودن در کنار کودکان و غرق شدن در دنیای جادویی آنان هستند، این کار را انتخاب کنید. شما می توانید با سرمایه ایی کم، و پس از گرفتن مجوزهای لازم، مهدکودک تاسیس کنید. با فعالیت و تمرکز بیشتر بر مواردی مانند ارتقای خلاقیت، مهارت های اجتماعی، شادی، سلامت و بهداشت، و همچنین سرگرمی های مناسب، می توانید خودتان را از دیگر مهدکودک های شهر یا محله تان، جدا و منحصر به فرد کنید. در این صورت، نام شما بر سر زبان های همه ی مادران شهرتان خواهد افتاد.

7. منشی و دفتر کار مجازی:

بسیاری از شرکت های کوچک و نوپا هستند (چه اینترنتی چه غیر اینترنتی) که به منشی و یا یک دفتر کار مجازی نیاز دارند تا به تلفن ها، فکس ها، ایمیل ها و درخواست های مشتریانشان پاسخ دهند. اما حجم کارشان آنقدر نیست که بخواهند فردی را به صورت تمام وقت استخدام کنند و به او حقوق خوب پرداخت کنند. یکی از کسب و کارهایی که می توانید حتی از خانه هم انجام دهید، منشی گری است. برای انجام این کار، به مهارت های کار با نرم افزارهای اداری مانند office نیاز دارید و همچنین مهارت پاسخ گویی به تلفن ها، صدای مناسب و دقت و سرعت لازم است.

این کار که با سرمایه بسیار کم قابل انجام است، به این صورت است که آن شرکت ها و کسب و کارها شماره های یک یا چند خط تلفن که شما در منزل تان وصل کرده اید را به عنوان شماره تماس خود به مشتریان و مخاطبانشان می دهند. شما هم در ساعات روز، تماس هایی که با این شماره ها گرفته می شود یا فکس هایی که ارسال می شود را پاسخ می دهید و دریافت می کنید و از طریق ایمیل به شرکت مورد نظر ارسال می کنید و بالعکس. پس از مدتی که کارتان گرفت می توانید توسعه بدهید، نیروی کمکی استخدام کنید و کسب و کارتان را گسترش دهید.

روش های راه اندازی کسب و کار مجازی و اشتغال ثابت با درآمد بالا

روش های راه اندازی کسب و کاری در فضای مجازی با درآمد بالا

دانلود برنامه های افزایش فروش و کسب درآمد فوری و ثابت از اینترنت

 

8. خدمات بازاریابی تلفنی برای کسب و کارها: (*جدید*)

تعداد زیادی از کسب و کارهای مختلف هستند که محصول یا خدماتی را ارائه می کنند اما نیرو و توان لازم را برای معرفی یا فروش آن ندارند. یکی از راه حل هایی که می تواند به این شرکت ها یا افراد کمک نماید و برای شما ایجاد درآمد کند، بازاریابی محصولات آنان و دریافت درصد از فروش آن محصولات است. اگر چه راه های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد، اما یکی از کم هزینه ترین و موثرترین روش های بازاریابی البته به شرطی که درست انجام شود، بازاریابی تلفنی است که شما تنها با داشتن یک خط تلفن می توانید دست بکار شوید. همانطور که گفتم، این روش بازاریابی، نکات مهم و تکنیک های دقیق علمی دارد که بر اساس روانشناسی مشتریان، موجب جلب توجه مشتریان و افزایش فروش می شود. برای اینکه این تکنیک ها را یاد بگیرید و به سرعت دست به کار شوید، مجموعه ایی از این تکنیک ها را به صورت فشرده به کمک مختصصین بازاریابی در یک دوره ویدیویی گردآوری کرده ایم که می توانید با کلیک بر اینجا درباره آن اطلاعات بیشتر کسب کنید و به سادگی آن را تهیه نمایید.

نوبت شماست:

شما چه فکر می کنید؟ پیشنهاد شما چیست؟ لطفا ایده هایی که برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم به ذهنتان می رسد را با من و دیگر خوانندگان خوشفکری در میان بگذارید تا به این لیست اضافه کنیم.

منبع : خوشفکری (در صورت نیاز میتوانید برای مطالب بیشتر به سایت خوشفکری http://www.khoshfekri.com مراجعه کنید.)

کسب و کار اینترنتی

| جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸ ق.ظ

راهنمای نوشتن یک طرح کسب و کار - (1) خلاصه اجرایی

اگرچه امروز در مباحث مربوط به کسب و کارهای نوپا، تاکید بیشتری بر تهیه‌ی "مدل کسب و کار" (Business Model) می‌شود، اما هم‌چنان تهیه یک "طرح کسب و کار" (Business Plan) هم از لحاظ حفظ یکپارچگی و نظم در اجرا و هم برای ارائه به بانک‌ها و سرمایه‌گذاران، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

از امروز و در چند مطلب پیوسته و کوتاه، بخش‌های مختلف یک طرح کسب و کار برای شما مخاطبان عزیز روزآفرین ارائه می‌گردد.

خلاصه اجرایی

خلاصه‌ی اجرایی معمولاً مهم‌ترین بخش یک طرح جامع کسب و کار تلقی می‌شود. این فسمت به‌طور خلاصه به خواننده‌ی طرح شما می‌گوید که شرکت شما در حال حاضر در کجا و چه شرایطی قرار دارد، می‌خواهید آن‌را به کجا برسانید، و چرا به عقیده‌ی شما ایده‌ی کسب و کارتان در آینده موفق خواهد بود. اگر به دنبال جذب سرمایه‌ هستید، خلاصه‌ی اجرایی اولین فرصت شما برای ربودن توجه سرمایه‌گذار احتمالی است.

خلاصه‌ی اجرایی باید نقاط قوت کلیات برنامه‌ی شما را پررنگ کند. در نتیجه باید آخرین بخشی باشد که آن‌را می‌نویسید. با این وجود معمولاً در ابتدای طرح جامع کسب و کار شما قرار می‌گیرد.

چه چیزهایی در خلاصه اجرایی بگنجانیم

در ادامه به چند نکتۀ کلیدی که باید در خلاصه اجرایی گنجانده شوند بر اساس مقطع کسب و کار اشاره می‌کنیم:

- اگر کسب و کاری تثبیت شده دارید؛

اگر کسب و کار شما به ثبات رسیده‌است، مطمئن شوید که اطلاعات زیر حتماً در طرح کسب و کار شما ذکر شوند:

۱. بیانیه ماموریت (Mission Statement): این بخش توضیح می‌دهد که کسب و کار شما درباره‌ی چیست. طول این قسمت بین چند جمله تا یک پاراگراف خواهد بود.

۲. اطلاعات شرکت: شامل بیانیه‌ی کوتاهی است که زمان شروع کسب و کار، نام مؤسسین و نقش‌هایشان، تعداد کارمندان و محل کسب و کار شما را پوشش می‌دهد.

۳. نکات برجسته‌ی توسعه: شامل نمونه‌هایی از رشد شرکت از قبیل نکات جالب مالی یا مربوط به بازار است (برای مثال شرکت الف حاشیه سود و سهم بازارش را از زمان تأسیس هر سال به طور مستمر افزایش داده‌است). گراف‌ها و جدول‌ها می‌توانند در این بخش مفید باشند.

دانلود برنامه های افزایش فروش و کسب درآمد فوری و ثابت از اینترنت

روش های راه اندازی کسب و کار مجازی و اشتغال ثابت با درآمد بالا

چگونگی راه اندازی کسب و کار مجازی و فروشگاه های اینترنتی با درآمد بالا

 

۴. محصول/خدمات شما: بطور مختصر محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید را وصف کنید.

۵. اطلاعات مالی: اگر به دنبال جذب سرمایه هستید این قسمت باید شامل هر نوع اطلاعات درباره‌ی بانک و سرمایه‌گذاران فعلی شما باشد.

۶. برنامه‌های آینده را خلاصه کنید: توضیح دهید که می‌خواهید کسب و کار خود را در آینده به چه سمت و سویی ببرید.

به استثنای بیانیه‌ی ماموریت، همه‌ی اطلاعات موجود در خلاصه‌ی اجرایی باید به شکلی مختصر و مفید و در یک صفحه پوشش داده‌شوند. خلاصه‌ی اجرایی اولین قسمت طرح کسب و کار شماست که افراد زیادی آن‌ را خواهند ‌دید، پس هر قسمت باید لحاظ شود.

- اگر استارتاپ یا کسب و کاری نوپا هستید

اگر به تازگی در حال راه‌انداختن کسب و کاری جدید هستید، اطلاعات کسب و کار شما به اندازه‎ی یک شرکت جاافتاده نخواهد بود. به جای آن، بر روی تجربه و پیشینه‌ی خود به‌علاوه‌ی تصمیماتی که شما را به سمت شروع این شرکت به‌خصوص سوق داده است تمرکز کنید.

نشان دهید که تحلیل بازار را انجام داده‌اید. اطلاعاتی درباره‌ی نیاز یا شکافی در بازار مخاطب خود و اینکه چطور راه‌حل‌های خاص شما می‌توانند آن شکاف را پر کنند بگنجانید. خواننده را قانع کنید که می‌توانید در بازار مخاطب خود موفق شوید، و سپس به برنامه‌های آینده بپردازید.

به یاد داشته باشید که خلاصه اجرایی آخرین چیزی است که خواهید نوشت ولی محل قرار دادن آن در ابتدای طرح کسب و کارتان است.

اولین قسمت یک طرح کسب و کار که باید به آن بپردازید، قسمت توصیف شرکت است که در مطلب آتی به آن پرداخته می‌شود.

منبع  |  ترجمه: روزآفرین

ترجمه و تلخیص: روزآفرین (در صورت نیاز میتوانید برای مطالب بیشتر به سایت روزآفرین http://roozafarin.com مراجعه کنید.)

کسب و کار اینترنتی

| جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸ ق.ظ

چگونه با راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک کارآفرینی کنیم

 

راه انداختن کسب و کاری کوچک می‌تواند تجربه‌ای پرهیجان و جالب باشد. اما قبل از کارآفرینی و شروع کسب و کار فاکتورهایی وجود دارند که باید آنها را در نظر بگیرید؛ اینکه می‌خواهید کسب و کاری بدون داشتن سرمایه اولیه راه‌اندازی کنید یا برای شروع کارآفرینی سرمایه‌ی لازم را در اختیار دارید، اینکه می‌خواهید در چه حوزه‌ای کسب و کار خود را بنا کنید، غذا؟ طراحی اپلیکیشن؟ کسب و کاری خانگی؟ فرقی نمی‌کند چه کسب و کاری و در کجای دنیا قرار است راه‌اندازی کنید، هر جا که باشید مسیر کلی که به‌عنوان کارآفرین باید طی کنید مشابه است. پس بهتر است به دنبال پاسخی برای این سوال کلی بگردیم: چکونه یک کسب و کار کوچک راه‌اندازی کنیم؟

 

در ادامه به ۱۰ فاکتوری که لازم است قبل از شروع هر کسب و کار در نظر بگیرید می‌پردازیم:

 

۱. یک طرح کسب و کار (طرح تجاری) بنویسید.

 

برای کارآفرینان این مرحله حائز اهمیت خاصی است. این فاکتور به این دلیل مهم است که یک طرح کسب و کار، ایده‌ی اولیه شما را به مفهومی تجاری و مناسب دنیای کسب و کار تبدیل می‌کند. تهیه یک طرح کسب و کار به شما توانایی فکر کردن به کل فرآیند کسب و کار را می‌دهد؛ از شروع تا تولید و فروش کالا یا خدمات. لازم نیست طرحی بالا بلند و طولانی تهیه کنید. تنها موارد لازم را لحاظ کنید و از پرداختن به جزئیات بی‌مورد خودداری کنید.

 

 

در همین رابطه بخوانید: راهنمای نوشتن یک طرح کسب و کار؛ (آموزش نوشتن بخش‌های مختلف)

 

۲. مطالعه امکان‌سنجی انجام دهید.

 

برای یک کارآفرین بسیار مهم است که از آماده بودن ایده‌ی خود برای تبدیل به کسب و کار اطمینان حاصل کنید.

 

در مرحله‌ی بعد، باید ببینید که ایده‌ی مورد نظرتان تا چه حد قابلیت سودآوری دارد. چه اصلاحاتی برای درست انجام دادن کار باید اعمال کنید. مهم‌ترین فاکتور یک کسب و کار کارآفرینانه برای رسیدن به موفقیت، توانایی‌ آن در ارائه راه‌حلی برای مشکلات موجودِ مشتریان هدفش است، یا پاسخی خلاقانه به نیازهای آن‌ها و یا تولید ابتکاری یک کالا یا خدماتی که بازار به آن احتیاج دارد. اگر محصول یا خدماتی که قصد دارید از طریق راه‌اندازی کسب و کار خود آن‌ها را به فروش برسانید توانایی حل هیچ مشکلی را نداشته باشد، صرف زیبایی و عملکرد خوب باز هم به‌دست آوردن مشتریان جدید و فروش آن بسیار سخت خواهد بود.

 

برای انجام مطالعات امکان‌سنجی می‌توانید از جلسات گروهی متمرکز و مطرح کردن آن با افرادی که به‌صورت بالقوه می‌توانند مشتری شما باشند، یا جزء متخصصان آن حوزه و بازار هستند استفاده کنید. مطالعه محصول انجام دهید و با آزمایش و خطا و با مطالعه بازار شکاف‌ها و کمبودهای موجود در بازار را شناسایی کنید.

 

برای کارآفرینان یافتن پاسخ برای این سؤال‌ها در هنگام مطالعه بازار بسیار حیاتی‌اند:

 

آیا تولیدات یا خدمات شما در بازار فعلی مورد نیاز هستند؟

 

آیا در حال حاضر کالا یا خدماتی وجود دارد که این نیاز را برآورده کند؟

 

رقبای شما چه کسانی/کسب و کارهایی هستند؟

 

کسب و کار شما چگونه قرار است در بازار نفوذ کند و تثبیت شود؟

 

مرتبط:

۹ کارآفرین از اعتبارسنجی ایده‌های خود می‌گویند

۵ گام برای سنجش سریع اعتبار یک ایده‌ی کسب و کار

 

۳. برنامه‌ریزی کنید.

 

برای تحقق بخشیدن به ایده‌تان باید بنشینید و برنامه‌ریزی کنید. اگر برای کارآفرینی قرار است وام بگیرید یا سرمایه‌ای جذب کنید لازم است که برنامه‌ی کسب و کار خود را منظم و منسجم در قالب طرح کسب و کار (مورد اولی که پیش از این ذکر گردید) تدوین کنید. طرح کسب و کار در روشن کردن اهداف و نحوه‌ی اجرای آنها به شما کمک می‌کند و از این لحاظ حائز اهمیت است.

 

اما جدای از طرح کسب و کار، برای موارد دیگری که در این طرح ذکر نمی‌شود، از جمله موارد جزئی، امور روزمره، قرارهای کاری، تماس‌ با مشتریان و ... باید برنامه داشته باشید.

 

کارآفرینی به‌خصوص در حوزه استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا به سرعت کوهی از وظایف و کارهایی که باید انجام شوند را بر سر شما خالی خواهد کرد و بدون برنامه پیگیری امور بسیار مشکل و شاید غیرممکن خواهد بود.

 

۴. برنامه مالی طراحی کنید.

 

اگرچه شروع کارآفرینی در هر کسب و کار کوچکی نیازمند صرف مبالغ هنگفت نیست، اما بسته به ایده‌ی کسب و کاری که به دنبال آن هستید به هر حال راه‌اندازی استارتاپ هزینه‌هایی در بر خواهد داشت. باید یک سرمایه‌ی اولیه متناسب با کاری که قرار است انجام دهید دست و پا کنید.

 

برای تأمین سرمایه‌ی اولیه می‌توانید گزینه‌های زیر را در نظر بگیرید:

 

وام‌های خانوادگی    (مرتبط: ۹ توصیه برای جلسه معرفی استارتاپ خود به دوستان و خانواده)

 

وام‌های مربوط به کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک (بانک‌ها یا موسسات اعتباری)

 

جذب سرمایه‌ از طریق سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر (Venture Capitalists) یا فرشته  (Angel Investors)

 

کمک‌های اهدایی به استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا (موسسات غیرانتفاعی، انجمن‌های شهری یا بین اجتماعات خصوصی)

 

وام‌های دانشگاهی، درون سازمانی (اگر قصد کارآفرینی سازمانی داشته باشید) و ...

 

اگر نمی‌خواهید از همان آغاز کارآفرینی و شروع کسب و کار گرفتار قرض و وام‌های جورواجور شوید، از تکنیک‌های خودراه‌اندازی استارتاپ یا همان بوت استرپینگ استفاده کنید. از این طریق، اگر چه باید همه‌ی امور را خود و یا دیگر شرکای شما در راه‌اندازی کسب و کار به تنهایی و با صرف انرژی و وقت بسیار انجام دهید، ولی در عوض کمترین سرمایه‌ی ممکن برای شروع کار را نیاز خواهید داشت.

چگونگی راه اندازی کسب و کار مجازی و فروشگاه های اینترنتی با درآمد بالا

دانلود برنامه های افزایش فروش و کسب درآمد فوری و ثابت از اینترنت

دانلود بهترین پکیج های کسب درآمد از اینترنت : وب سایت ،وبلاگ ،تلگرام ،اینستاگرام ، پیام رسان سروش

 

مرتبط: ۶ سوالی که همه سرمایه‌گذاران به‌دنبال پاسخ آن هستند.

 

۵. ساختار کسب و کارتان را تعیین کنید.

 

در دنیای کارآفرینی، ساختار کسب و کاری که پیش می‌گیرید خیلی چیزها را تعیین می‌کند. از نحوه‌ی محاسبه‌ و پرداخت مالیات گرفته تا سطح مسئولیت قضایی و حتی نام تجاری کسب و کارتان به ساختاری که برای استارتاپ خود تعریف می‌کنید ربط پیدا می‌کند. ممکن است انتخاب کنید که تنها مالک شرکت باشید یا ترجیح بدهید که شریک یا شرکای تجاری دیگری هم داشته باشید و یک زمانی هم به سراغ شرکت‌های سهامی یا با مسئولیت محدود بروید. با مراجعه به قانون تجارت کشوری که در آن کارآفرینی را شروع می‌کنید درباره انواع شرکت‌ها و ساختارهای آن‌ها تحقیقات لازم را انجام دهید.

 

البته امکان انتخاب یک ساختار اولیه و بعد انتخاب ساختاری بهتر هم وجود دارد. اما این کار هم مستلزم اشراف بر قوانین است چرا که اشتباهات حقوقی نتایج نامطلوبی را در پی خواهدداشت.

 

۶. نام تجاری کسب و کار خود را انتخاب و آن‌را ثبت کنید.

 

نام کسب و کار شما نقش مهمی در تعاملات شما با مشتریان و دیگر شرکای تجاری‌تان بازی می‌کند. برای انتخاب نام تجاری مناسب بازار، رقبا و محصولاتشان را مطالعه کنید و دقت کنید که مشابه آن‌ها نامی را انتخاب نکنید. از انتخاب نام‌های طولانی پرهیز کنید. اسامی که به نظر شما جالبند ولی معنی مشخصی ندارند ممکن است گزینه‌های مناسبی نباشند. سعی کنید در انتخاب نام بین محصول یا خدمات استارتاپ خود و عواطف و احساسات مشتریان یک ارتباطی برقرار کنید. یک نام تجاری خوب می‌تواند از راه احساسات مشتریان را به خود جلب کند.

 

در مرحله بعد تحقیق کنید که نام تجاری که انتخاب کرده‌اید قبلاً ثبت نشده باشد، اول در اینترنت جستجو کنید و مطمئن شوید هیچ وب‌سایتی به آن اسم ثبت نشده باشد. سپس در اداره ثبت شرکت‌ها بگردید و اگر نام مورد نظر شما قبلاً انتخاب نشده بود، آن را ثبت کنید. قدم بعدی خریدن نام دامنه‌ی اینترنتی است. این کار را به تعویق نیندازید. به هیچ‌وجه نباید نام تجاری خود را در روی اینترنت از دست بدهید.

 

مرتبط: چگونه برای کسب و کار خود نام مناسب پیدا کنید.

 

۷. برای جواز شغل، پروانه‌ها و مجوز‌ها درخواست دهید.

 

بسته به کسب و کاری که وارد آن می‌شوید از شما انتظار می‌رود که برای بعضی پروانه‌ها و مجوزها درخواست دهید و آنها را تهیه کنید. تحقیق کنید ببینید برای کارآفرینان در آن حوزه‌ی خاص چه مجوز‌های ضروری و در اولویت است.

 

۸. مکان کسب و کار خود را مشخص کنید.

 

استارتاپ شما به مکانی برای کار و اجرای فرآیند تولید محصول یا خدمات نیاز دارد! این مکان می‌تواند یک اتاق کار خانگی باشد یا در گوشه‌ای از پارکینگ یا در فضاهای مخصوص عمومی که توسط برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها به استارتاپ‌ها ارائه می‌گردد.

 

در هر صورت کارآفرینی فرآیندی پر تنش و طاقت‌فرسا خواهد بود و تا حد ممکن باید محیطی آرام و مناسب برای استارتاپ خود در نظر بگیرید. در این بین به مشتریان خود نیز فکر کنید. اگر کسب و کار شما به صورت فیزیکی و خارج از دنیای آنلاین با مشتریان در ارتباط خواهد شد از همان ابتدا به آن فکر کنید.

 

۹. برای استارتاپ خود یک سیستم حسابرسی ایجاد کنید.

 

فرق ندارد کارآفرین باشید یا صاحب کسب و کاری معمولی، این مورد یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب و کار است. اگر حجم امور، هزینه‌ها و درآمد از یک حدی عبور کرد، شما نیاز به یک بخش حسابداری برای تولید و مدیریت بودجه، تعیین نرخ‌ها، هزینه‌ها، قیمت تمام شده، تعامل با کسب و کارهای دیگر و امور مالیاتی دارید و این برای کسب و کار شما حیاتی است. شما می‌توانید یا خودتان کارهای مربوط به حسابداری را انجام دهید یا در صورت توان حسابدار حرفه‌ای استخدام کنید. امروزه نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های متعددی برای انجام امور ابتدایی حسابداری برای کارآفرینان و بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها در بازار وجود دارد.

 

۱۰. تبلیغ کنید!

 

برای آگاه کردن مشتریان بالقوه از آغاز به کار کسب و کار خود تبلیغات را شروع کنید. با ساده‌ترین و خلاقانه‌ترین روش‌ها شروع کنید. برای تبلیغات خود برنامه‌ای تهیه کنید. از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. تبلیغات از طریق ارسال ایمیل به مشتریان بالقوه راهی هدف‌مند و البته همراه با صرف کمی هزینه خواهد بود. اگر در تولید محتوا دستی دارید می‌توانید از بازاریابی محتوا و نوشته‌هایی که برای وبسایت‌های مطرح می‌نویسید استفاده کنید. شما کارآفرین هستید، خلاق باشید!

 

مرتبط:

۷ گام برای تهیه یک استراتژی بازاریابی ایمیلی موفق

۷ نکته برای نوشتن ایمیل‌های تماس سردموثر

 

این ده مورد، خلاصه‌ترین لیستی بود که در پاسخ به سوال "چگونه یک کسب و کار راه‌اندازی کنیم؟" می‌شد نوشت. انجام هر کدام از این مراحل مستلزم صرف زمان و انرژی زیادی است. برخی از کارآفرینان جوان و بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک به همین دلیل از زیر بار آن در می‌روند. فراموش نکنید، شما با انجام این مراحل وقت خود را هدر نخواهید داد، بلکه زمان و انرژی‌تان را برای موفقیت کسب و کار خود سرمایه‌گذاری خواهید کرد.

 

منبع | ترجمه و تکمیل: روزآفرین

ترجمه و تلخیص: روزآفرین (در صورت نیاز میتوانید برای مطالب بیشتر به سایت روزآفرین http://roozafarin.com مراجعه کنید.)

 

کسب و کار اینترنتی

| جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷ ق.ظ

10 ایده کسب و کار برای علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی

 

اگر به کارآفرینی و راه‌اندازی یک کسب و کار علاقمندید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید یا نگران بودجه اولیه آن هستید، کسب و کارهای اینترنتی گزینه‌ی خوبی برای شروع هستند. هزینه‌های راه‌اندازی اینگونه کسب و کارها به نسبت کم و دامنه‌ی کسب و کارهایی که می‌توانید راه‌اندازی کنید وسیع است. در این مطلب ۱۰ ایده برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی به علاقمندان کارآفرینی ارائه شده‌است:

 

۱. راه‌اندازی وب‌سایت‌های آموزشی

 

با توجه به مهارت یا تخصصی خود می‌توانید یک وبسایت آموزشی راه‌اندازی کنید و با ارائه‌ی محتوای مناسب آن‌را به یک کسب و کار اینترنتی تبدیل کنید. امروزه نمونه‌های فراوانی از وبسایت‌های آموزشی در اینترنت موجود است. با گسترش فناوری اینترنت و گوشی‌های هوشمند انقلابی در حوزه‌ی آموزش در حال رخ‌دادن است. بسیاری از دانشگاه‌های معروف دنیا وبسایت‌های خود را مجهز به دوره‌های آموزشی رایگان کرده‌اند. آموزش یک نیاز دائمی است که هیچ‌گاه به‌طور کامل برآورده نخواهد شد. پس اگر خوب عمل کنید و محتوای باکیفیت ارائه دهید احتمال موفقیت شما زیاد است. اینجا و اینجا و اینجا چند نمونه از وبسایت‌های آموزشی موجود هستند.

 

۲. ارائه‌ی خدمات

 

راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی بر اساس توانایی‌های شخصی و فروختن مهارت خود به مشتریان گزینه‌ی بعدی برای کارآفرینی اینترنتی است. فرض کنید شما توانایی طراحی لوگو دارید، یا مشاور کسب و کار هستید یا تولیدکننده اپلیکیشن گوشی‌های همراهید. با راه‌اندازی یک وبسایت توانایی‌های خود را به مشتریانی که به مهارت‌های شما نیاز دارند بفروشید. مهم‌ترین مزیت این کسب و کار عدم نیاز به اجاره محل کار و توانایی کار گروهی از راه دور است.

 

۳. تولید و فروش محصولات

 

در هر زمینه‌ای که تخصصی دارید، نویسندگی، نقاشی، عروسک‌سازی، برنامه‌نویسی، برنامه‌‌سازی (صوتی و تصویری)، از اینترنت به‌عنوان بستری برای تبلیغ و فروش محصولات خود استفاده‌کنید. مهم‌ترین کار ایجاد و برقراری رابطه‌ با مشتریان بالقوه‌تان است. اعتماد کاربران اینترنتی را جلب کنید. تصاویر واقعی محصولات را روی وبسایت خود بگذارید، اگر امکان دارد نمونه‌ی رایگان ارسال کنید و امکان برگشت‌دادن پول مشتری را نیز فراهم کنید.

 

۴. برنامه‌های اجتماعی و سرگرمی

 

اگر توانایی اجرای برنامه‌های هفتگی یا ماهانه دارید، برنامه‌هایی حرفه‌ای در حوزه‌های اجتماعی-آموزشی و سرگرمی، می‌توانید وبسایتی راه بیندازید و عضوگیری کنید. حق عضویت ماهانه یا سالانه و تبلیغات محل درآمد خوبی خواهندبود. برای این‌کار البته باید برنامه‌های باکیفیت تولید کنید و آن‌قدر خوب باشید تا مشتریان حاضر به پرداخت حق عضویت بشوند. به مشتریان این اعتماد را بدهید که برنامه‌ها تا  پایان حق عضویت آن‌ها تولید خواهندشد. کسب و کارهای فراوانی در این حوزه وجود دارند، که یکی از نمونه‌های موفق آن را از اینـــجا می‌توانید مشاهده کنید.

 

۵. فروش رابطه‌ای (Affiliate Marketing)

 

فروش رابطه‌ای یکی از انواع بازاریابی است که در آن شما محصولات دیگران را در سایت خود یا سایت‌های مخصوص این کار تبلیغ می‌کنید و به ازای فروش یا هر مراجعه‌کننده‌ای که به سایت مبدا می‌فرستید کسب درآمد می‌کنید. همان‌طور که از تعریف فروش رابطه‌ای مشخص است، در این نوع کسب و کار شما نیازی به ساخت یا تولید محصول یا خدماتی ندارید، تنها بستری برای فروش محصولات دیگران فراهم می‌کنید. اما در این راه نیاز به جذب کاربران و تبدیل آن به مشتریان واقعی دارید و الا درآمدی نخواهید داشت! پس تکنیک‌های بازاریابی را باید فرابگیرید.

 

چند نمونه از کسب و کارهایی که بر اساس فروش رابطه‌ای بنا نهاده شده‌اند:

 

inspirereview.com

 

thegreenhead.com

 

thisiswhyimbroke.com

 

thewirecutter.com

 

۶. ساختن سایت و فروش تبلیغ

 

دِرِک هالپرن (Derek Halpern) اعجوبه‌ی این کار است. او سال‌ها پیش وبسایتی برای انعکاس اخبار ستاره‌های هنری و شایعات مربوط به آن‌ها راه‌اندازی کرد و بعد از چندی سایتش به محل تبلیغ کسب و کارهای دیگر تبدیل شد. او اکنون موسس و مدیر وبسایت SocialTriggers است که به ارائه‌ی محتوای آموزشی می‌پردازد. درواقع این حوزه یکی از عمومی‌ترین حوزه‌های کسب درآمد اینترنتی است. رمز و راز موفقیت مطالب جذاب، استمرار و ماندگاری است.

روش های کسب درآمد ثابت و پایدار از طریق اینترنت و فضاهای مجازی

روش های راه اندازی کسب و کاری در فضای مجازی با درآمد بالا

روش های راه اندازی کسب و کار مجازی و اشتغال ثابت با درآمد بالا

 

۷. جذب اسپانسر برای محتوای تولیدی برندشده

 

جذب اسپانسر برای محتوای تولیدی گزینه‌ای هم سخت و هم راحت است! سخت از این بابت که برای تبدیل شدن به یک برند تولیدکننده‌ی محتوا در اینترنت باید زحمت زیادی بکشید و راحت از این بابت که وقتی تبدیل به برند شدید این اسپانسرها خواهند بود که به شما مراجعه خواهندکرد. همان‌طور که پبش‌تر اشاره شد برای این‌کار نیاز به تولید محتوای باکیفیت و مستمر دارید.

 

۸. مراسم

 

برگزاری مراسم، اعم از سمینارها یا کارگاه‌های آموزشی و غیره در اینترنت و یا در دنیای واقعی نیز می‌تواند حوزه‌ی مناسبی برای کسب درآمد باشد. یکی از نمونه‌های موفق مایکل استلزنر (Michael Stelzner) است. او برگزارکننده‌ی جلسات آنلاین و مراسم حضوری با هزاران شرکت‌کننده است. او چند سال پیش کار خود را با یک بلاگ ساده شروع کرد و اکنون بنیان‌گذار و مدیر سایت socialmediaexaminer.com است.

 

۹. مربی‌گری

 

اگر توانایی مربی‌گری در حوزه‌ی روانشناسی دارید این حوزه دامنه‌ای وسیع از کسب و کارهای مختلف را شامل می‌شود. هم می‌توانید به‌صورت کاملاً اینترنتی به این کسب و کار مشغول شوید و خدمات مشاوره‌ای خود را در بستر اینترنت ارائه دهید و هم می‌توانید با ترکیب این مهارت با انواع دیگر کسب و کارهای اینترنتی که در شماره‌ها بالا بدان اشاره شد ضمن تبدیل کردن خود به یک برند، اسپانسر بگیرید یا در دنیای واقعی سمینار یا کارگاه آموزشی برگزار کنید.

 

۱۰. خلاق باشید!

 

روش‌های دیگری نیز برای کسب درآمد در اینترنت وجود دارد. کافی است به قابلیت‌های خود و نیازهای موجود دقت کنید و یا روند فعلی کاربرانی که به آنها دسترسی دارید (یا می‌توانید پیدا کنید) را بررسی کنید و بر آن اساس ایده‌ای جذاب تولید کنید. مثلاً این یکی از نمونه‌های خلاقانه برای کسب درآمد از اینترنت است. نکته‌ی مهم شناخت مشتریان بالقوه، شناخت بازار و آشنا بودن به مسائل فرهنگی بازار مورد نظر است.

 

منبع: Entrepreneur | ترجمه و تکمیل: روزآفرین

ترجمه و تلخیص: روزآفرین (در صورت نیاز میتوانید برای مطالب بیشتر به سایت روزآفرین http://roozafarin.com مراجعه کنید.)

 

کسب و کار اینترنتی

| جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷ ق.ظ

پنج گزینه برای کارآفرینی با کمترین سرمایه اولیه

 

منابع مالی محدود و نداشتن سرمایه‌ی اولیه زیاد، موانعی مشترک در بین بسیاری از علاقمندان به کسب و کار است؛ اما این محدودیت بدین معنی نیست که برای شروع کارآفرینی گزینه‌های دیگری وجود ندارد! اگر شما ترکیبی مناسب از مهارت، اخلاق و دانش بازاریابی داشته باشید، شروع کسب و کار با پول بسیار کم نیز امکان‌پذیر است.

 

به عقیده‌ی کریس گی‌یبو (Chris Guillebeau) نویسنده‌ی کتاب استارتاپ ۱۰۰ دلاری، برای موفق شدن در یک پروژه‌ی کسب و کار، به‌خصوص پروژه‌ای که برای راه‌اندازی آن ذوق و شوق دارید، فکر کردن دقیق به آن دسته از مهارت‌هایتان که می‌تواند برای حل مشکلی از دیگران مفید باشند، به‌ویژه فکرکردن برای یافتن راهی جهت ترکیب آن مهارت‌ها، اهمیت زیادی دارد.

 

اگر به کارآفرینی علاقمندید و برای شروع کسب و کار شخصی خود ذوق و شوق دارید ولی نگران نداشتن پول کافی برای شروع هستید، این پنج گزینه را مدّ نظر قراردهید:

 

۱. چیزی بسازید.

 

اگر در ساختن عروسک، مجسمه، لوازم دکوری، اپلیکیشن و هر چیز دیگری مهارت دارید گزینه‌ی اول شما برای کارآفرینی استفاده از این مهارت‌تان است. بله، ساختن هر چیزی هزینه‌های اولیه‌ای دربرخواهدداشت، اما معمولاً این هزینه‌های آن‌قدر هنگفت نیست که نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی آن‌چنانی داشته‌باشد. از طرفی، چون برای ساختن این‌گونه محصولات یا خدمات نیاز به اجازه‌ی دفتر کار ندارید، هزینه‌ی فرآیند تولید خیلی زیاد نخواهدشد و در نتیجه بخش زیادی از درآمد شما از فروش این محصولات سود خالص خواهدبود. تصمیم اینکه چه چیزی بسازید بر عهده‌ی خودتان است، اما برای فروش محصولات گزینه‌های زیادی در اختیار دارید.

 

اگر تمایل به فروش فیزیکی محصولات داشته باشید می‌توانید به سراغ مغازه‌ها و فروشگاه‌های محله یا شهر خود بروید و یا مستقیماً به آن‌ها بفروشید یا قفسه‌ای از آن فروشگاه را اجاره کنید و محصولات خود را در آن قراردهید و یا محصولات خود را در فروشگاه‌ها عرضه کنید و درصد مشخصی از فروش محصولات را به صاحب فروشگاه بدهید. به لطف اینترنت این روزها فروش محصولات راحت‌تر از قبل شده و می‌توانید محصولات تولیدی خود را به‌صورت آنلاین نیز در معرض دید مشتریان قراردهید. مکان‌های زیادی برای فروش آنلاین کالای دست‌ساز شما وجود دارد:

 

بسیاری از صاحبان کسب و کار محصولات خود را در سکوهای مختلفی برای فروش می‌گذارند تا به بهترین شکل در معرض دید قرار بگیرند. مهم این است که حواستان به به روز بودن انبار در سایتهای مختلف باشد. اگر می‌خواهید بیشتر درباره‌ی روشهای فروش محصولات دست ساز بدانید این پست Lifehacker را چک کنید.

 

۲. واسطه‌گری در فروش یک کالا یا خدمات

 

اگر به هر دلیل قصد ساختن چیزی را ندارید، می‌توانید واسطه‌ی فروش کالا یا خدمات دیگران باشید و از این راه کسب درآمد کنید. بسیاری از صاحبان کسب و کار با دوباره‌فروشی (واسطه‌گری) محصولاتی که قبلاً توسط شخص یا کمپانی دیگری ساخته شده‌اند، کسب و کارهای بزرگی زاه‌اندازی کرده‌اند. اینکار می‌تواند از راه‌ها و کانالهای مختلف انجام شود:

 

- دراپ‌شیپینگ (Drop shipping)

 

دراپ شیپینگ یکی از روش‌های خرده‌فروشی و از تکنیک‌های مدیریت زنجیره‌ی ارزش است که در آن شخص یا کمپانی خرده‌فروش بدون انبارکردن محصولات (و به‌طور کل بدون داشتن انبار) سفارش را از مشتری گرفته و برای تولیدکننده یا عمده‌فروش ارسال می‌کند و از این طریق کالا را یک‌راست از انبار دیگران برای مشتری ارسال می‌کند.

 

اگر به این روش علاقه دارید، یک فروشگاه آنلاین درست کنید (قالب‌های آماده‌ی وبسایت‌های اینترنتی این‌گونه فروشگاه‌ها با هزینه‌های مناسبی قابل دسترس است.) و با شرکت‌هایی که خدمات دراپ شیپینگ به‌خصوص امور مربوط به پذیرش سفارش را برای شما انجام می‌دهند شریک شوید. به‌عنوان مثال، Shopify که یک بستر تجارت الکترونیک آنلاین است، راهنمای خوبی برای دراپ‌شیپینگ دارد.

 

- فروشگاه‌های ارزان قیمت و حراج‌های گاراژی

 

اگر از آن دسته‌ از افراد تیزبین باشید و احیاناً اهل خرید و فروش اجناس دست‌دوم باشید می‌دانید که این‌جور اجناس را کجا می‌توانید پیداکنید. می‌توانید در فروشگاه‌های دست دوم فروشی، آنتیک فروشی‌ها، بازارهای دست‌دوم فروشی و حراج‌های خانگی محصولات جالبی را پیدا کنید و آنها را با بهایی بیشتر از آنچه خریده‌اید در فروشگاه اینترنتی خود به‌صورت آنلاین بفروشید. یک مثال موفق اینکار صوفیا آموروسو، مؤسس Nasty Gal است. آموروسو شروع به خرید و بازفروش لباس‌های قدیمی و خاص در eBay کرد، و شرکتش تا حدی رشد کرد که در سال ۲۰۱۱ بیست و چهار میلیون دلار درآمد داشت و بیش از ۲۰۰ کارمند استخدام کرد. کتاب او  "دختررئیس"، نگاهی الهام‌بخش به شروع کار او دارد.

 

۳. خدمات بفروشید.

 

یک راه دیگر برای شروع کسب و کار و کارآفرینی با حداقل سرمایه‌، فروش خدمات به جای یک محصول فیزیکی است. تنوع خدماتی که می‌توانید ارائه دهید به پیش‌زمینه، مهارت‌ها و علایق شما بستگی دارد.

 

بعضی خدمات مستلزم مدارج تحصیلی بالا هستند، مثل حسابداری، و برخی دیگر تنها دانشی ابتدایی برای انجام کار لازم دارند (مثل مراقبت از کودکان در منزل، چمن‌زنی، رانندگی و ...).

 

اگر تصمیم گرفتید از طریق استفاده از مهارت‌های شخصی خود از راه فروش خدمات کارآفرینی کنید، یکی از مهم‌ترین مسائل، تهیه یک برنامه‌ی برای ساخت و تقویت نام تجاری شماست. باید مطمئن شوید اسم شما و نام تجاری کسب و کارتان در مقابل دیدگان مشتریان بالقوه‌ی شما قرار می‌گیرد. از شبکه‌های اجتماعی و روش‌های کم‌هزینه‌ی دیگر برای تقویت نام تجاری خود استفاده کنید.

 

داشتن وبسایت راهی مفید برای نشان دادن نمونه‌ کارهای شما به مشتریان و حتی سرمایه‌گذاران است. تجارب و سوابق خود را لیست کنید، و درباره‌ی صنعت یا حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید وبلاگ‌نویسی را آغاز کنید تا به مرور بازدیدکننده جلب کنید.

 

۴. معاملات کالا به کالا، خدمات با خدمات!

 

برای کارآفرینان جوانی که با کمترین سرمایه کسب و کار خود را راه‌اندازی می‌کنند استفاده از تمامی منابع موجود مهم است. اگر توانایی انجام خدماتی را برای سایر کسب و کارهای نوپا و کوچک دیگر دارید و آن‌ها نیز می‌توانند گوشه‌ای از نیازهای شما را برآورده کنند، حتماً به سراغ آن‌ها بروید و پیشنهاد همکاری دهید. شاید به این راحتی پاسخ مثبت دریافت نکنید، ولی چیزی را از دست نخواهیدداد. از مهارت‌های خود برای کمک به دیگران استفاده کنید و مطمئن باشید نتیجه‌ای که می‌خواهید را به‌دست خواهیدآورد.

 

اگر کالا یا قطعاتی دارید که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و جزو وسایل بی‌مصرف شماست، از کامپیوتر قدیمی گرفته تا قطعات الکترونیکی و ...، افرادی هستند که به آن‌ها نیازمندند. از تمامی منابع خود استفاده کنید.

 

روش صحیح و اصولی راه اندازی کسب و کار مجازی با درآمد بالا و ثابت

روش های راه اندازی کسب و کار مجازی و اشتغال ثابت با درآمد بالا

روش های راه اندازی کسب و کاری در فضای مجازی با درآمد بالا

 

۵. از خدمات کم هزینه استفاده کنید.

 

در تمامی مراحل کارآفرینی، از آغاز تا مرحله رشد و توسعه، در کنار روش‌های اثربخش و البته گران‌قیمت، ابزارها و روش‌های کم‌هزینه نیز وجوددارد. کافی است خلاق باشید و بابرنامه.

 

از طریق ابزارها و بسایت‌های متعددی در اینترنت می‌توانید وبسایتی کم‌هزینه طراحی کنید و بدون پرداخت هزاران دلار به طراحان، سیستم خرید و فروش آنلاین ایجاد کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی ابزاری ارزان قیمت است که به شما این امکان را می‌دهد که با میلیون‌ها کاربر در ارتباط بشوید. از عکس‌ها، نوشته‌ها و ویدئوهای خلاقانه و پرطرفدار استفاده کنید، محتوای مناسب خلق کنید و برای خود نام و نشان معتبر ایجاد کنید.

 

شروع کسب و کار مستلزم ابتکار و شوق و ذوق برای ایده‌ای‌ست که در سر دارید. وقتی کاری که از انجامش لذت می‌برید را پیدا کنید، احتمال یافتن راهی که همه چیز را درست و مرتب کند بیشتر می‌شود. پس اگر به کارآفرینی علاقمندید یک ایده‌ی مناسب برای شروع کار پیداکنید. ایده‌ای که مشکلی از مشتریان را برطرف کند. ایده‌ای که شما را به هیجان بیاورد! کارآفرینی از آنجا آغاز می‌شود.

 

منبع: Entrepreneur | ترجمه: روزآفرین

ترجمه و تلخیص: روزآفرین (در صورت نیاز میتوانید برای مطالب بیشتر به سایت روزآفرین http://roozafarin.com مراجعه کنید.)

 

کسب و کار اینترنتی در منزل

| جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶ ق.ظ

۸ قدم تا راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک

 

اگر از کار تمام وقت هفتگی خود خسته شده‌اید و تصمیم دارید کسب و کاری نوپا تاسیس کنید اما از نتایج احتمالی این تصمیم می‌ترسید توصیه می‌کنم شروع کار را کمی به تعویق بیاندازید. با این وضعیت موفق نخواهید شد! بهترین کار، ادامه‌ی شغل فعلی و فعالیت نیمه وقت بر روی کسب و کار نوپایتان است. برای مدتی محدود و موقت!

 

دیدگاه و تصویر ذهنی شما نقش بسیار مهمی در آغاز و ادامه‌ی کسب و کارتان بازی می‌کند. اگر اساس کسب و کارتان را بر پایه‌ی ترس بگذارید شکست خواهید خورد. اما اگر پایه‌ی آن را بر یقین و اعتماد به نفس و سخت‌کوشی بگذارید بدون شک موفق خواهید شد.

 

اگر کارمندی هستید که مدتی‌‌ست به ترک شغل فعلی و شروع کسب و کاری جدید برای خود فکر می‌کند و اگر ترس و تردیدِ پس ذهنتان شما را از حرکت باز داشته، این مطلب انگیزه‌ی لازم برای اجرای تصمیمتان را فراهم می‌کند!

دانلود رایگان این پکیج ها را از دست ندهید :

 

خود را برای برداشتن این ۸ قدم مهم آماده کنید:

 

۱. ذهنتان را برای بازی پیش رو آماده کنید و رشد و توسعه‌ی نگرش کارآفرینانه را در خود آغاز نمایید.

 

"رهبری به عنوان نیست، به نمونه‌ی عمل است."

 

   -  دنیل آدنتوجی

 

دلیل موفقیت چشم‌گیر کارآفرینانی چون بیل گیتس و آلیکو دانگوته این است که ذهنشان را مثبت تربیت کرده‌اند.

 

یکی از اولین کارهایی که برای کارآفرین شدن باید انجام دهید ایجاد تفکر و ذهنیتی کارآفرینانه است.

 

به یاد داشته باشید که برای کسب و کارتان باید سرانجام روزی شغل فعلی را رها کنید. پس باید از نظر روحی و ذهنی آمادگی داشته باشید. باید برای چالش‌های پیش رو آماده شوید.

 

یک توصیه حرفه‌ای:

 

کارآفرینی که دیدگاهی کارآفرینانه نداشته باشد هرگز موفق نخواهد شد. بدون چنین دیدگاهی موفق نخواهید بود. باید مهارت‌هایی چون رهبری، مذاکره و برقرار کردن رابطه و شبکه‌سازی با آدم‌ها را در خودتان ایجاد کنید.

 

شما همچنین باید برنامه‌هایی برای شرکت در سمینارهای مربوط به کسب و کار تدارک ببینید تا برای کارهای آینده مجهزتر و قوی‌تر باشید.

 

۲. خودکاری بردارید و طرح کسب و کاری قوی طراحی کنید.

 

برای اداره‌ی موفق یک کسب و کار کوچک احتیاج به یک طرح کسب و کار دقیق و قوی دارید. اگر قصد راه اندازی کسب و کار نوپایی را دارید حتماً به آن احتیاج خواهیدداشت.

 

توصیه حرفه‌ای:

 

فراموش نکنید که یک طرح کسب و کار خوب، مبلغ تقریبی که برای شروع به آن احتیاج دارید، مبلغی که برای رشد لازم خواهید داشت و مکانی که قرار است در آن کسب و کار برپا شود  را شامل می‌شود.

 

۳. به دنبال همکار باشید؛ شریک یا شرکایی قابل اعتماد.

 

در تمامی کسب و کارهای نوپا، "همکاری" نکته‌ی حائز اهمیتی‌ست. در واقع یکی از رموز موفقیت شرکت‌هایی چون اپل، میکروسافت، گوگل و اینتل همین همکاری است.

 

اما پیش از انتخاب شریک کاری مطمئن شوید که آن شخص با شما دیدگاه و چشم‌انداز مشترکی دارد. بدون همکاری دوطرفه کسب و کار شما رشد نخواهد کرد.

 

توصیه حرفه‌ای:

 

یکی از قوانین هوشمندانه‌‎ی شراکت تجاری، امضای قرارداد انحلال شراکت است. به این دلیل که اگر احیاناً همه چیز بر وفق مراد پیش نرفت راه خروجی منطقی و مناسبی باقی بماند.

 

۴. از اول تمام وقت شروع نکنید. کسب و کار جدید را نیمه وقت آغاز کنید.

 

پس از طی برداشتن قدم‌های فوق، گام بعد شروع نیمه وقت کسب و کار مورد نظرتان است. من همیشه بر اهمیت این نکته برای کارمندان تأکید می‌کنم. حقیقت این است که بسیاری از ما برای برپا کردن کسب و کار خود برنامه‌ریزی می‌کنیم ولی همه‌ی ما آمادگی برخواستن و راه افتادن یک‌باره را نداریم.

 

توصیه حرفه‌ای:

 

منتظر چراغ سبز نمانید.

 

۵. صبر نکنید تا همه چیز تیره و ناامید کننده یا شیرین و کامل به نظر برسد! هرچه سریعتر "شروع" کنید.

 

نکته:

 

به اینکه اگر کسب و کارتان را شروع کنید چه می‌شود یا اگر شروع نکنید چه اتفاقی رخ می‌دهد فکر نکنید!

 

واقعیت این است که برای "شروع" فرآیند راه‌اندازی کسب و کار نیازی به پول ندارید. در واقع اصلاً به منابع مادی احتیاج ندارید؛ تنها باید مصمم باشید و دارای ذهنی مثبت. کسانی که این دو ویژگی را دارند در کسب و کار خود پیشرفت می‌کنند.

 

اگر سرمایه‌ی شما کافی نیست ذهنتان را درگیر نکنید، با آنچه دارید "شروع" کنید.

 

فراموش نکنید کارآفرینان مطرح دنیای اینترنت مثل برایان کلارک (Brian Clark)، درن روز (Darren Rowse)، بامیدل اونیبالوسی (Bamidele Onibalusi)، مایکل چیبوزور (Michael Chibuzor) و جان چو (John Chow) وقتی کسب و کار آنلاینشان را آغاز کردند سرمایه‌ی کافی و لازم در اختیارشان نبود و با همان مقدار کمی که داشتند شروع کردند.

 

به یاد داشته باشیم کمپانی‌های دِل، فیسبوک، گوگل و آمازون همه از خوابگاه ‌های دانشجویی شروع شدند؛ شما هیچ بهانه‌ای ندارید!

 

۶. تقسیم کار کنید.

 

راه‌اندازی و پیگیری امور یک کسب و کار نوپا میزان زیادی از وقت و انرژی شما را به خود اختصاص می‌دهد و نیازمند کار و تلاش بسیار است.

 

قدم بعدی برای شروع کار، تخصیص بهینه‌ی زمان است.

 

چند ساعت از روز را به کار کردن بر روی کسب و کار شخصی خود اختصاص خواهید داد؟

 

آیا می‌خواهید کسب و کارتان را آخر هفته‌ها بگردانید؟

 

باید به این سؤالها پاسخ دهید.

 

توصیه حرفه‌ای:

 

به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید کسب و کارتان دوام داشته باشد، باید برای ساختنش زمان بگذارید.

 

اینجا جایی است که شرکای شما وارد قضیه می‌شوند. اگر شریکی دارید وظایف را تقسیم کنید و دائم به خودتان یادآوری کنید که نسبت به موفقیت یا شکست هر تکلیف مسئولیت آن‌را بپذیرید.

 

نکته:

 

نگویید "کار روزانه‌ی من وقتی برای برپاکردن کسب و کار جدیدم نمی‌گذارد." هرگز!

 

من کارآفرینانی مثل اوان چیا (Ewen Chia) و اوبازو اوجیگبیس (Obazu Ojeagbase) می‌شناسم که روزها کار معمولشان را انجام می‌دادند و شبها کسب و کار شخصیشان را به پیش می‌بردند.

چگونگی راه اندازی کسب و کار مجازی و فروشگاه های اینترنتی با درآمد بالا

دانلود برنامه های افزایش فروش و کسب درآمد فوری و ثابت از اینترنت

دانلود بهترین پکیج های کسب درآمد از اینترنت : وب سایت ،وبلاگ ،تلگرام ،اینستاگرام ، پیام رسان سروش

 

۷. از کارتان استعفا دهید.

 

این قسمت، بخش محبوب من است!

 

تبریک می‌گویم!

 

بعد از شروع کسب و کاری کوچک، گام بعدی ترک شغل فعلی است. حقیقت این است که هیچ راهی برای انجام درست و موفق دو کار به طور همزمان وجود ندارد.

 

برای دست‌یابی به حداکثر موفقیت ممکن باید روی یکی تمرکز کنید.

 

اگر واقعاً می‌خواهید کسب و کارتان در مدت زمان کوتاه رشد کند باید تمام تمرکزتان را متوجه آن کنید.

 

توصیه حرفه‌ای:

 

زمان‌بندی استعفایتان را درست تنظیم کنید. در تصمیم‌گیری عجله نکنید، قبل از استعفا مطمئن شوید که کسب و کارتان حداقل کمی پول روانه‌ی حساب بانکی‌تان می‌کند!

 

۸. افسرده نشوید؛ مقاوم باشید!

 

راه‌اندازی کسب و کاری نوپا مثل آب خوردن نیست! واقعاً محتاج کار سخت و سنگین است. اما به یاد داشته باشید که هر چقدر مسیر، پراسترس و دشوار شد تسلیم نشوید.

 

تسلیم نشوید و کوتاه نیایید.

 

اگر احساس کردید که از نظر روحی تحت فشار و دچار اضطراب هستید، شرایط سخت و پراسترسی که کارآفرینانی هم‌چون لری پیج (Larry Page)، دیوید فولی (David Filo) و مایکل دل (Michael Dell) کارشان را در آن آغاز کردند به یاد آورید.

 

از این آدمها برای خودتان مدل و الگو درست کنید.

 

از اشتباهاتشان درس بگیرید و مطالبشان را بخوانید. این سریع‌ترین راه موفقیت و توسعه‌ی کسب و کار نوپای شماست.

 

"اینکه کجا هستید مهم نیست، اینکه به "کجا می‌روید" تعیین کننده است."

 

    - دنیل آدتنوجی

 

منبع:

ترجمه و تلخیص: روزآفرین (در صورت نیاز میتوانید برای مطالب بیشتر به سایت روزآفرین http://roozafarin.com مراجعه کنید.)